fbpx

20 tips til billige og nemme snacks

Her er mine tips og tricks til nemme og lækre snacks (som er veganske)! Det er alle sunde snacks, som er hurtige og velsmagende.

Nogle gange så findes der bare ikke noget bedre end en lørdag aften med film på flimmeren, duften af popcorn, snacks, te – eller et glas rødvin. Og så er det jo lækkert at kunne lave en nem, hurtig (måske også sund / eller sundere) snack.

tips til sunde og nemme snacks

Jeg har derfor givet mine 20 tips til billige og nemme snacks – så alle kan være med! Det er hurtige, lækre, lette og hjemmelavede snacks til eftermiddagen eller som en sund aften snack, som du kan lave både til dig selv, til børn og servere til gæster. Det er alle veganske snack opskrifter og nogle af dem er også sunde snacks og gode alternativer til slik og søde sager.

Nogle af opskrifterne er linket nedenfor, hvis jeg har delt de hurtige snacks her på siden. Men resten af dem giver nok ret meget sig selv. Et par af dem kan måske være til den humoristiske side, men lad os tage dem med alligevel!


20 sunde og nemme snacks ↓

  1. Put frosne bananer fra fryseren i en blender.. og wupti = bananis.
  2. Sprøde mandler – vend dem i lidt sukker eller ahornsirup på en lun pande.
  3. Lav spyd med frisk frugt og smeltet chokolade til at dyppe i.
  4. Sprøde grønkålschips – vend dem i olie, salt, peber og rist i ovnen.
  5. Aftensnacks lavet med popcorn vendt i lakrids eller revet mørk chokolade.
  6. Hjemmelavet avocado dressing/dip med krydderier – serveret med sprøde agurkestave og gulerødder til at dyppe med.
  7. Ristede rugbrødsstykker med cremet avocado. Det går vel aldrig helt af mode?
  8. Pitabrød med vegansk ost, tomat og pesto – og ned i den varme toaster
  9. … Eller Pitabrød med pålægschokolade (også varmet i toastmaskine)
  10. Frosne banan stykker serveret på ispind og dyppet i varm chokolade
  11. Smoothie – med alt leftover frugt/grønt
  12. Klatkager af havregryn, most banan, vanilje, lidt chiafrø og mel. (eller hvad du ellers har)
  13. Hjemmelavet dilddressing med rodfrugtchip eller gulerodsstænger
  14. Sprøde kikærter – vendes på panden med chili krydderi
  15. Mandler og rosiner vendt i kakao eller lakridsdrys
  16. Friske æbleskiver drysset med kanel
  17. Havregrynskugler. Et mix af alt godt du kan finde i skabene ..
  18. Fyldte dadler – fyldt med peanut butter og bær.
  19. Bananskiver stegt sprødt på panden med kokosolie og kanel.
  20. Nybagte boller med smør. Simpelt og godt.
  21. Tynde, saltede kartoffelskiver i ovnen serveret med dip.
  22. ..Og selvfølgelig peanut butter i ren udgave – som spises med ske.

Nemme pizzasnegle med færdiglavet pizzadej

pizzasnegle med færdiglavet pizzadej

Super nemme pizzasnegle – klar på 30 min. De er lavet med tomatsauce, spinat og soltørrede tomater. En nem snack, mellemmåltid eller idé til madpakke.

Opskriften kan både laves som vegansk og vegetar pizzasnegle.

Pizzasnegle på 30 min.


Små sprøde squash nuggets

ovnbagte squash skiver ala sprøde chips

Sprøde, lækre (og sundere) squash nuggets. En opskrift som kun tager ca 35 min.

Skær squash i skiver og dyp i en melblanding + rasp. Bag dem i ovnen ca. 20 min og så er de klar.

Serveret med lækker mayo.

Opskrift på squash chips


Nemme toasts med 4 ingredienser

vegansk toast margherita

De her skønne Margherita Toasts, er sådan nemme og lavet kun med 4 ingredienser. Toastbrød, tomater, ost (jeg brugte vegansk ost) og basilikum.

En skøn snack til frokost eller som en eftermiddagssnack i løbet af dagen. Ristet på panden i plantesmør.

Opskrift på nemme toasts


Saltede chips med grønkål

opskrift på sprøde grønkålschips

Hjemmelavede grønkåls chips er sunde snacks, perfekt at servere sammen med andre små snacks og et glas hvidvin.

Grønkålschips er en hurtig snack, som er nem at lave. Skær grønkålen i små stykker, drys med salt og lidt olie. Bag i ovnen i 10-12 min.

Opskrift på sunde chips


Sundere havregrynskugler med 4 ingredienser

nemme veganske og sunde havregrynskugler med dadler

Veganske (sundere) havregrynskugler lavet med dadler – og helt uden sukker og smør.

Lavet med 4 ingredienser: Dadler, havregryn, peanut butter og kokosmel. Klar på 15 min.

Opskrift på havregrynskugler


Jeg håber, at du kunne få lidt idéer og inspiration til næste weekend eller aftenhygge med hjemmelavede lækre snacks. De er i øvrigt også lækre at servere til en buffet eller små nemme snacks til fest.

Uanset om du spiser dem veganske eller ej, så er det i hvert fald snackopskrifter, som kan serveres som en slags sund slik, små lette snacks, kalorielette snacks eller som et mellemmåltid. Velbekomme!

Kunne du bruge snackopskrifterne? Giv stjerner her  ↓


3.2/5 (22 Reviews)

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll to Top