fbpx

Banangrød med 3 ingredienser

Super lækker og simpel banangrød med kun 3 ingredienser til din næste morgenmad, dessert eller snack.

Toppet med mørk chokolade, nødder, peanut butter og lidt ahorn sirup ↓

nem banangrod opskrift med bananer

Hvis du mangler en ny grødopskrift og elsker banan, så er den her grød nok noget for dig. Den er lavet med kun 3 ingredienser: blendet banan, lidt mandelmælk og havregryn. Grøden er super nem at lave (lavet med kun 3 ingredienser).. Den er rimelig sund, den er budgetvenlig, velegnet til både børn og voksne.. Og kan bruges både til dessert, en middags snack og morgenmad.

Til morgenmad eller dessert:
Udover at grøden er ideel til morgenmad, så kan opskriften også nemt serveres som en dessert. Hæld grøden i små glas og sæt på køl indtil servering. Pynt dem med alt lige fra granola, is, chokolade, bær, kokosflager eller ristede nødder.

En super nem dessert, som måske også er (lidt sundere) end mange andre traditionelle desserter.

Banangrød.

Antal: 1 portion
Forberedelse: 10 min. Tilberedning: 5 min.

Super lækker og nem banangrød til morgenmad eller snack. Grød med banan, havregryn, mørk chokolade, nødder og peanut butter.

Ingredienser:

  • 2 bananer, modne
  • 2 dl. mandelmælk eller havremælk
  • 2 dl. havregryn
  • Toppings: Hasselnødder, mørk chokolade, peanut butter, granola eller andet godt.

Sådan gør du:

1

Hæld 1 moden banan i en blender eller minihakker sammen med 1 dl. mælk. Blend til det er helt cremet som en smoothie.

2

Kom banansmoothien op i en lille gryde sammen med havregryn. Lad grøden koge op under svag varme og tilsæt 1 dl. mælk, til du har den ønskede konsistens (tilsæt evt. mere mælk hvis du synes grøden skal være mere cremet).

3

Hæld grøden i en skål og pynt med finthakkede hasselnødder, mørk chokolade, peanut butter, granola eller andet.

Banangrød som overnight grød:

For tiden har jeg været ret vild med chiagrød.. Og det har vidst også resulteret i lidt flere opskrifter med chia, end jeg plejer. Det er nemlig så nemt at røre sammen om aftenen – og wupti så har du en nem og lækker grød til næste morgen.. Som har lavet sig selv over natten.

grød med banan og peanut butter og chokolade

Men selvom den her grød kræver lidt lidt ekstra arbejde (da man skal blende bananerne), så kan du også sagtens lave den om aftenen, og så sætte på køl natten over. Det gør faktisk bare, at grøden bliver endnu mere lækker og cremet. Da havregrynene optager væske, og derfor bliver mere bløde og lækre.

Jeg lavede for nylig også → de her lækre peanut butter chiagrød, som også mindre lidt om opskriften her. Blot med chiafrø og peanut butter. Det er så nemt og dejligt med løsninger, som både kan laves som dessert og morgenmad. Og som IKKE tager en krig at lave.

nem banangrod opskrift med bananer

Tvist hvis grøden bliver for sød:

Hvis du synes grøden bliver lidt for tung og sød, så er det også lækkert med toppings ala æble, appelsin eller frosne bær. Det giver grøden lidt kant og endnu mere smag. Grøden er nemlig meget blød og sød i sig selv (pga mandelmælken og bananerne).. Så hvis du ikke er til den helt søde grød, så kan du sagtens bruge lidt frugt og bær som toppings.

Bananerne kan i øvrigt også nemt erstattes af andre bløde frugter. Fx fersken, bær, mango, æble eller appelsin, for at give lidt kant.

cremet grød med bananer og chokolade

Opskrift på banangrød – opdateret opskrift ↺
Banangrøden her har jeg opdateret. Ingredienser er forbedret, og jeg har taget nye billeder til jer også. Datoen på grøden er derfor ny, så alle nye læsere også kan få glæde af den.

Jeg håber, at du kunne bruge opskriften og fik lidt ny inspiration til en nem og lækker grød. Hvis du har nogle gode tips og idéer eller foreslag til toppings, så skriv endelig en kommentar nedenfor!

Giv banangrøden stjerner her ↓

5/5 (1 Review)

1 thought on “Banangrød med 3 ingredienser”

Leave a Comment

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll to Top